Το Πρόγραμμα μας: Ποιότητα ζωής μέσα στην πόλη

Η κατάσταση σήμερα

Η υποβαθμισμένη κατάσταση της πόλης μας σήμερα απεικονίζει με το χειρότερο τρόπο την απουσία πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού, με αποτέλεσμα να κυριαρχεί η κερδοσκοπική εκμετάλλευση της γης και η αποσπασματική αντιμετώπιση των κοινωνικών αναγκών σε δημόσιες κτιριακές υποδομές.

Δυστυχώς, με ευκολία διαπιστώνεται η έλλειψη διασποράς ελεύθερων χώρων στην πόλη μας την οποία πνίγει η πυκνή δόμηση πολυώροφων κτιρίων, η κακή κατάσταση των οδοστρωμάτων και η απουσία κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Η λειτουργία της Αττικής οδού που γειτνιάζει με τον Βύρωνα, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας, του θορύβου καθώς και της φθοράς των δρόμων-αξόνων της πόλης μας, που συνδέουν την Αττική οδό με το οικιστικό σύμπλεγμα της Αθήνας. Τα δημόσια κτίρια και οι ελεύθεροι χώροι κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε μαρασμό και ερήμωση και υπολειτουργούν κάτω από το βάρος σημαντικών ελλείψεων συντήρησης, προσωπικού και υλικοτεχνικών υποδομών.

Κάτω από μια ψεύτικη εικόνα πολυτέλειας και ευημερίας πραγματοποιήθηκαν μεγαλεπήβολα έργα σε επίπεδο σχεδιασμού, που άλλα έμειναν στα χαρτιά και άλλα έμειναν μισοτελειωμένα. Πιο συγκεκριμένα:

  • Οι πλατείες της πόλης χαρακτηρίζονται από την απουσία έστω και στοιχειώδους συντήρησης και δεν εξασφαλίζουν την αρμονική συνύπαρξη καταστημάτων και δημοτών. Οι κανονισμοί λειτουργίας των πλατειών δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Οι δημόσιοι χώροι αντιμετωπίστηκαν μόνο ως πηγή εσόδων (απόπειρα ενοικίασης των δημοτικών αναψυκτηρίων, πελατειακή εξυπηρέτηση ημετέρων, τραπεζοκαθίσματα και κατασκευές σε πλατείες).
  • Οι ελάχιστοι χώροι-πνεύμονες πρασίνου μέσα στον ιστό της πόλης έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους. Ό,τι έχει διασωθεί οφείλεται σε παρεμβάσεις των κατοίκων και των συλλογικοτήτων της πόλης μας. Οι παιδικές χαρές καταρρέουν. Η δημοτική συγκοινωνία, δεν εξασφαλίζει τη σύνδεση της πόλης με τους γειτονικούς σταθμούς του Μετρό και τα γειτονικά Πανεπιστήμια και υπολειτουργεί εξαιτίας της ανεπαρκούς συντήρησης των λεωφορείων και την έλλειψη οδηγών.
  • Τεράστια είναι η ηλεκτρομαγνητική ρύπανση από την ανεξέλεγκτη τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας. Καμία ενέργεια δεν υπήρξε από τη δημοτική αρχή για την εφαρμογή της νομοθεσίας και τον εντοπισμό των παράνομων κεραιών.
  • Δέκα σημεία της πόλης με δωρεάν ασύρματη σύνδεση με το διαδίκτυο αναφέρονται στη διαδικτυακή πύλη του Δήμου Βύρωνα για την εξυπηρέτηση του πολίτη. Κανένα από τα σημεία αυτά δεν είναι σε λειτουργία εδώ και πολύ καιρό.

Οι παρεμβάσεις της παράταξής μας

Η Στάση Βύρωνα σε ό,τι αφορά την ποιότητα ζωής μέσα στην πόλη, δεν περιορίστηκε μόνο σε προτάσεις στο δημοτικό συμβούλιο και στις σχετικές επιτροπές αλλά ασχολήθηκε έμπρακτα, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, για την βελτίωσή της.

Με παρέμβασή μας ο χώρος απέναντι από το κλειστό γυμναστήριο (Πικ-Νικ) έπαψε να είναι χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων και μετατράπηκε σε χώρο αναψυχής. Αναδείξαμε την εγκατάλειψη της παιδικής χαράς στη Νεράιδα (Άγιος Αρτέμιος) καθώς και της Ανάληψης. Προστατεύσαμε τα δημοτικά αναψυκτήρια από την ιδιωτικοποίηση. Στηρίξαμε το κίνημα των κατοίκων της γειτονιάς της Φρυγίας ενάντια στις παράνομες κεραίες κινητής τηλεφωνίας. Καταγγείλαμε την καταπάτηση δημόσιων χώρων σε πλατείες και πεζοδρόμια.

Η Πρότασή μας

Στόχος μας μια πόλη όπου να μπορείς να ζεις για όλη σου τη ζωή, να κυκλοφορείς και να περπατάς.

Η Στάση Βύρωνα αγωνίζεται για αναβάθμιση της ποιότητας ζωής για όλους χωρίς διακρίσεις, για τη βελτίωση της πολεοδομικής ανάπτυξης της πόλης μας, με μια ορθολογική και αποτελεσματική διαχείριση του οικιστικού περιβάλλοντος της, προς όφελος του συνόλου των πολιτών.

Προτείνουμε/Προγραμματίζουμε

  • Συνολικό πολεοδομικό και χωροταξικό επανασχεδιασμό της πόλης μας, με μείωση του συντελεστή δόμησης και επέκταση των κοινόχρηστων χώρων και των χώρων πρασίνου.
  • Αξιοποίηση των χώρων των πρώην αναψυκτηρίων του Δήμου από φορείς και αυτοοργανωμένες συλλογικότητες ώστε να στεγαστούν οι πολύμορφες δραστηριότητες τους, υπάρχουσες και μελλοντικές.
  • Άμεση μετατροπή σε κοινόχρηστους χώρους πρασίνου των οικοπέδων που έχουν δεσμευτεί για τη χρήση αυτή (π.χ. στο τέρμα του λεωφορείου 227, στον Άγιο Αρτέμιο).
  • Προστασία και αναβάθμιση όλων των υφιστάμενων χώρων πρασίνου του δήμου.
  • Εκπόνηση κανονισμού λειτουργίας των πλατειών και των άλλων κοινόχρηστων χώρων του δήμου.
  • Δημιουργία παρατηρητηρίου ελεύθερων χώρων, για να εντοπίζονται και να αξιοποιούνται έγκαιρα όλοι οι χώροι που μπορούν να γίνουν χώροι πρασίνου.
  • Ενίσχυση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς και της δημοτικής   συγκοινωνίας με τη σύνδεση της με τους γειτονικούς σταθμούς του Μετρό και της Πανεπιστημιούπολης.
  • Δημιουργία στάσης ΜΕΤΡΟ στον Βύρωνα.
  • Δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης με αποκλειστικό ιδιοκτήτη και διαχειριστή τον Δήμο στο χώρο της οδού Βουτζά.
  • Αξιοποίηση του χώρου στάθμευσης στο νεκροταφείο.
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών απόσυρσης των εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων των “μαντράδων” από τους δρόμους της πόλης. Να μελετηθεί ειδικό κίνητρο απόσυρσης.
  • Συνέχιση της κατασκευής και ανακατασκευής των πεζοδρομίων ώστε να μπορούν να περπατούν σε αυτά όλοι και όλες, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς για τους/τις συνδημότες-ισσες μας με ειδικές ανάγκες.
  • Διερεύνηση (μαζί με γειτονικούς Δήμους) της καταβολής ειδικού τέλους από την Αττική οδό και την αξιοποίηση αυτού του πόρου σε δράσεις που αφορούν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής.
  • Έλεγχος για την εφαρμογή των διατάξεων της νομοθεσίας για την εγκατάσταση και λειτουργία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.
  • Φροντίδα και προστασία των αδέσποτων «φίλων» μας, σε συνεννόηση με όλους τους σχετικούς φορείς και τους ενδιαφερόμενους πολίτες.