Το Πρόγραμμα μας: Νέα Γενιά το μέλλον της πόλης μας - Παιδεία - Ανεργία

Η κατάσταση σήμερα

Οι νέοι και οι νέες αντιμετωπίζουν σήμερα ένα αβέβαιο μέλλον, την υψηλότερη ανεργία όλων των εποχών για τη χώρα μας, την επιλογή της μετανάστευσης ως μονόδρομου, την επιδείνωση της ποιότητας της παιδείας εξαιτίας του οικονομικού στραγγαλισμού της, την ψυχολογική ανασφάλεια της νεότητας και της παιδικής ηλικίας κάτω από το βάρος των προβλημάτων των οικογενειών τους.

Οι παρεμβάσεις της παράταξής μας

Όλα αυτά τα χρόνια έχουν γίνει πάρα πολλές παρεμβάσεις σε σχέση με την εύρυθμη λειτουργία των παιδικών σταθμών και των σχολείων της πόλης. Πρωτοστατήσαμε στο να μην προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις των σχολείων, να υπάρχει διαφάνεια στη λειτουργία των παιδικών σταθμών κατά την επιλογή των παιδιών, στη διαχείριση των χρημάτων από το ΕΣΠΑ και  στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Έχουμε πραγματοποιήσει δυο ανοιχτές συναντήσεις με τους φορείς της εκπαίδευσης (καθηγητές, δάσκαλοι, γονείς, μαθητές) και μια θεματική για την λειτουργία των παιδικών σταθμών. Με επιμονή θέσαμε το θέμα της λειτουργίας του περαιωμένου παιδικού σταθμού στον Καρέα. Αγωνιστήκαμε να μην αναβληθεί η λειτουργία του ειδικού σχολείου επίσης στον Καρέα που σταμάτησε την τελευταία στιγμή. Αντιταχτήκαμε στην απόλυση των σχολικών φυλάκων που είναι απαραίτητοι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Στηρίξαμε τους αγώνες των εκπαιδευτικών για μια ζωή με αξιοπρέπεια. Βοηθήσαμε στην οργάνωση εθελοντικής ενισχυτικής διδασκαλίας.

Η πρότασή μας

Για τη Στάση Βύρωνα αποτελεί προτεραιότητα η στήριξη όλων των υποδομών που αφορούν τους νέους και τα παιδιά.

Προτείνουμε/Προγραμματίζουμε

ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

  • Δημιουργία νέων κατάλληλων παιδικών σταθμών σε κάθε περιοχή του Βύρωνα, σύμφωνα με τις τοπικές ανάγκες.
  • Αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος των ήδη λειτουργούντων. Με στόχο να μην μένει κανένα παιδί εκτός παιδικών σταθμών.
  • Υψηλό επίπεδο υπηρεσιών.
  • Κατάργηση των τροφείων για τα χαμηλά εισοδήματα.
  • Στελέχωση όλων των παιδικών σταθμών με το κατάλληλο και απαραίτητο προσωπικό.
  • Δωρεάν μετακίνηση των παιδιών όπου είναι αναγκαίο.

ΣΧΟΛΕΙΑ

  • Ουσιαστική λειτουργία των νομικών προσώπων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έγκυρη κατανομή των πόρων για την αποτελεσματικότερη συντήρηση των σχολείων.
  • Δημιουργία νέων συμμετοχικών θεσμών όπως: η «ετήσια συνέλευση παιδείας» και το "Συμβούλιο Παιδείας" με την ενεργό συμμετοχή όλων των φορέων της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές).
  • Επαρκής στελέχωση υποστηρικτικών θεσμών για την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών/τριών (π.χ. ελληνομάθεια).
  • Στήριξη της πολιτιστικής δραστηριότητας μέσα στα σχολεία και αναβάθμιση του παιδικού φεστιβάλ με επέκταση/μετατροπή του σε νεανικό φεστιβάλ. Ενισχύουμε και διευρύνουμε τις πολιτιστικές προσπάθειες που αναπτύσσονται μέσα στα σχολεία, αναγνωρίζοντας το σπουδαίο έργο που επιτελούν όσοι εκπαιδευτικοί ασχολούνται, προσφέροντας πολύ από τον ελεύθερο χρόνο τους.
  • Θεωρούμε αδιανόητο να υπάρχουν πεινασμένα παιδιά στο σχολείο. Θα φροντίσουμε να υπάρχουν γεύματα για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη αξιοποιώντας τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του Δήμου, αλλά και την εμπειρία των δικτύων αλληλεγγύης και της εκκλησίας.
  • Επαναλειτουργία της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Ταυτόχρονα αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν ώστε εκπαιδευτικοί εν ενεργεία ή συνταξιούχοι να βοηθήσουν στην ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές των οποίων οι γονείς είναι άνεργοι.
  • Ξεκινάμε τις προσπάθειες για την επανασύσταση και λειτουργία του "Ειδικού σχολείου" στον Καρέα, που σταμάτησε στο παρά πέντε.
  • Προτείνουμε αξιοποίηση των εγκαταστάσεων των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης σε τρία επίπεδα :
  1. σε πρώτο επίπεδο, επιτρέποντας στους νέους μαθητές την εξωσχολική χρήση των εγκαταστάσεων εκτός διδακτικού ωραρίου, στοχεύοντας στην κοινωνική, αθλητική και δημιουργική τους έκφραση σε ένα περιβάλλον ευχάριστο και συνάμα οικείο. Έτσι, υποστηρίζουμε την διοργάνωση σχολικών αγώνων και εκδηλώσεων στο τέλος του κάθε έτους, προωθώντας την άμιλλα και το ομαδικό πνεύμα. Γνώμονάς μας η ανάπτυξη μιας αυτόνομης, οργανικής μονάδας η οποία θα λειτουργεί όχι μόνο ως σχολείο, αλλά και ως χώρος αναψυχής για τους ίδιους τους μαθητές. 
  2. σε δεύτερο επίπεδο, ανοίγοντας τις εγκαταστάσεις στις τοπικές κοινωνίες εκτός σχολικού ωραρίου και μετατρέποντας τους χώρους αυτούς σε πυρήνες κοινωνικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων διαφόρων συλλόγων, υποστηρίζοντας παράλληλα και την αρχή της αλληλεγγύης η οποία τόσο πλήττεται στους καιρούς μας. Τα ίδια τα σχολεία έχουν μόνο να ευεργετηθούν από την καλή χρήση και υπεράσπιση των χώρων από όλους. 
  3. σε τρίτο επίπεδο, προσφέροντας τις σχολικές αίθουσες διδασκαλίας για τη μαζική λειτουργία τμημάτων εκμάθησης του ΚΔΒΜ (Κέντρο Δια Βίου Μάθησης) του δήμου μας, καθώς και για την ελληνομάθεια των ενηλίκων μεταναστών/-τριών. Έτσι, δίνουμε δωρεάν τη δυνατότητα στους ενηλίκους κατοίκους της πόλης μας να επιμορφώνονται και να εκπαιδεύονται δια βίου σε πολλούς τομείς (π.χ. πληροφορική, ξένες γλώσσες κλπ).
  • Φροντίζουμε με τους επίσημους φορείς υγείας και τους γιατρούς της πόλης για τους εμβολιασμούς των παιδιών, και τις αναγκαίες προληπτικές εξετάσεις. Ταυτόχρονα τα προβλήματα που υπάρχουν με την σχολική βία, πρέπει να αντιμετωπισθούν σε συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου, τους ειδικούς, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. 
  • Διεκδικούμε από την πολιτεία τα αναγκαία κονδύλια και την κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων και για την απαραίτητη συντήρηση των ήδη υπαρχόντων.

ΑΝΕΡΓΙΑ

  • Για τους νέους ανέργους που κατοικούν στο Βύρωνα δεσμευόμαστε ότι θα προβούμε άμεσα στην καταγραφή τους σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ έτσι ώστε να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα. 
  • Θα θέσουμε τον μηχανισμό του Δήμου στη διάθεση των ανέργων για να οργανώσουν την αναζήτηση εργασίας και θα προσπαθήσουμε να προωθήσουμε συλλογικά σχήματα νέων μορφών επιχειρηματικής κοινωνικής οικονομίας.
  • Πάνω από όλα, θα τους δώσουμε συλλογικό λόγο αποτρέποντας αυτό που συνέβαινε μέχρι σήμερα, να τρέχουν δηλαδή στο γραφείο Δημάρχου για αναζήτηση εργασίας και να γίνονται υποκείμενα εκλογικής εκμετάλλευσης.